söndag 22 april 2012

Födelsedatum och föreläsning

Var ju på föreläsning i lördags med Ann om hjärtsjukdomen HCM. En ganska vanlig sjukdom bland våra ragdolls, därför är det SÅ viktigt att vi framförallt scannar hjärta och njurar innan våra katter går i avel så att vi kan minimera risken för uppkomst. Tänker inte återberätta föreläsningen men jag kan säga att den var mycket intressant och lärorik. Jag scannar alltid mina katter innan avel och kommer att fortsätta göra det! Nog om det! Har fått lite tips på teman på kommande kull och det är jag mycket tacksam för. Det är väldigt svårt att komma på ett tema som nån inte redan har haft, i princip omöjligt *haha* Så det struntar jag i, alltså att försöka vara unik =) Några av tipsen är; ljusfenomen på italienska, träd på latin, disneyfigurer, operetter, musikaler, låttitlar, gladiatorer mm. Kul med många förslag, då har jag till framtiden också. Kom på att jag har ju inte räknat ut när det är dags för kullen att födas men nu har jag kollat och sist födde Trollis sina kattungar på dag 63 så det innebär för att vara exakt, den 30 maj. För min del kan dom gärna vänta till den 31maj för då fyller min älskade mamma år =) I morgon är det viktdags, kul ;) Kram och hoppas ni får en toppenvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar