torsdag 19 april 2012

Tema, tips tack

Jag älskar att komma på namnteman på mina kullar. Min allra första kull fick namn efter orkideér eftersom jag är väldigt förtjust i just orkidéer. Min man vindsurfar så kull nummer två fick namn efter vindsurfingmärken.

I kull nummer tre så ville jag så gärna behålla honan och att hon skulle heta Diamant så då blev det en ädelstenskull =) Då jag åker mycket bil i mitt yrke så kom jag på att bilmärken var en bra idé och så fick det bli i kull nummer fyra!

Till sist har vi den Grekiska mytologikullen, ett vanligt tema men jag bara vill ha det! Fick bra tips av två läsare som fick "döpa" två kattungar ;) Alltid kul!

Nu är det dags för kull nummer sex som kommer att födas i början på juni och det lutar åt ett sommartema och på engelska.

Hur låter S*Tillemora´s Summerwind? eller S*Tillemora´s Summerbreeze?

Kom gärna med tips som passar både hona och hane, dom ovan låter lite tjejiga kanske....

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Läser flitigt din blogg om kissekatterna!
    Min här hemma är GAAALEN, rejsar och skrynklar mattor varje kväll, och klöser Tindra på kinderna och hånskrattar efteråt...:-) Underbar med andra ord.
    Ang. namntema: finns det inte olika slags vindar, typ Mistral, Orkan, ja nu kom jag inte på fler, men man kanske kan googla på det?
    Hoppas allt är bra!
    Kram Sofia (Terra)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofia =)
      Vad gullig du är och kul att nån har svarat ;)
      Vilken liten buse du har där hemma *hihi* Tindra har det inte lätt!
      Tack för tipset, Mistral är också ett vindsurfingmärke som jag har använt och sen vet jag en ragdolluppfödare som har haft just det temat...Fortsätt gärna fundera =)
      Sen blir det kattungegos för dig och Catrin ;)
      Kramar MAria

      Radera
  2. Hej Maria!

    Spännande att följa din blogg o hoppas att Trollis är med kattungar :) Ang tema så kanske Disney-tema eller Astrid Lindgren-tema vara nåt?

    /Alexandra Jaccopucci

    SvaraRadera
  3. Hej Alexandra!
    Jag tror absolut att Trollis har kattungar i magen =)
    Tack snälla för dina tips, tål att tänkas på =)

    Mvh Maria

    SvaraRadera