söndag 5 februari 2012

Nytt om Elsa, S*Ace of Diamonds Corona

Jag ska börja med att berätta om goa uppmärksamma uppfödare.

Elsas nya ägare hade gjort ett inlägg på ragdollforumet ifocus om att hon ville ha tips på hanar. Vet ju själv hur svårt det är att hitta en hane och dessutom att sedan få låna den. Hon frågade bara rent allmänt. Ett par uppfödare uppmärksammade detta och trodde då att köparen var min fodervärd och då annonserade efter hanar utan min vetskap. Dom har kontaktat mig, vilket jag tycker är jättegulligt och jag har fått förklara att hon är såld till avel och allt är helt ok.

Är faktiskt tacksam att dom hörde av sig för min skull och även för köparens skull då folk tror fel om henne!

SÅ Elsa är såld till avel, ja hon har vitt på örat och kan INTE ställas ut. Jag sålde henne nyvaccinerad och testad hjärta/ njurar UA och HCM n/n genom föräldrar.

Apropå att söka en hane till Elsa så kan jag glädjande nog berätta att hanen är klar! Hon ska få dejta stilige Nappe. Precis som jag hade tänkt från början =) Så kul!!



Tanken är att dom ska dejta i sommar och det är hur spännande som helst!

Kamar MAria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar