tisdag 7 februari 2012

Bilderna ljuger

På senaste tiden så är det bara Hera som jag har fotat här hemma och det är ju för att det är så kul att se hur hon utvecklas. Sen är hon också väldigt lik sin farmor Astrid på det sättet att hon sitter kvar där man sätter henne, en stund iallefall.

Det har blivit många bilder och säkert 90% av dom har jag raderat. Ibland när jag tittar på en bilder på Hera så kan jag tycka att hon ser väldigt stor ut, på vissa bilder har hon en fantastisk haka och nosparti! När jag tittar på henne live så kan jag undra vart den hakan sitter för inte har hon en sån bra haka. En sak som jag tycker är svår att få till är ögonfärgen! På dom flesta bilder har Hera en Kanon ögonfärg, hon har bra men inte riktigt SÅ bra, om ni förstår. Nedan visar jag först en bild där jag visar en bra haka och superögonfärg



Observera, jag har INTE fixat med bilderna i efterhand..

Sen har jag en bild där hennes tassar ser helt missfärgade ut, skugga jag vet, men störande



En annan bild som jag faktiskt la ut på bloggen där hon inte ser riktigt klok ut, lillsnurpan ;) I all välmening såklart!



När det gäller ljuset så vet jag också att det är nån inställning på kameran och sen vad det är för ljus i rummet. Men det är ändå ganska intressant med bilder hur man kan vinkla kameran och ta i olika positioner för att få just DEN looken =)
Precis som när man fotar människor *haha*

Jag får ta och visa nån mer "ful" bild sen innan jag har hunnit radera den ;)

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar