söndag 5 september 2010

Utställning i Eskilstuna

Tidigt igår morse for jag och Trollis iväg på utställning med min systerdotter Jenny. Det var MSK som ordnade utställningen och jag har bara bra erfarenheter från deras utställningar som alltid är välordnade. Så även denna visade det sig =)

Det var en hel drös med skogisar innan det var dags för domaren Åsa Hammarlund att börja med ragdoll. Först ut var en vacker bruntabbymaskad hona som var ensam i sin färg. Sen var det dags för blå bicolour, Trollis var sist ut i sin färg. Utställningen var assistentburen vilket innebär att assistenterna går och hämtar katterna i sina burar och håller upp katten för domaren. Jätteskönt måste jag säga =) Så borde fler ha och sen är det så smidigt, man slipper vänta på folk som har missat att det är deras tur. Extra bra måste det vara för dom som har flera katter och domare att hålla reda på.

Så Äntligen var det dags för Trolis tur =) Hon fick en jättefin bedömning!

Typ: Ex prop, ex ben och body, välbalanserad
Huvud: Ex kinder, bra rundat nosparti, Ex panna, bra profil, Ex haka
Ögon: Ex form, strl, plac medium färg
Öron: Ex strl, form, plac
Päls: Baby kvalité Ex presenterad Ex vitt Ex points
Svans: Ex
Kondition: Ex
Allmänt intryck: Såå underbart söt ( hjärta )

Jag är så glad och stolt!!!!!! Hon tog även Biv:et i konkurrens mot en hane i klass 12 som hade vitt på öronen och svanstippen....och en jättefin hona i klass 11.



När det var nomineringsdags som var det en liten skogiskille som vann. Jättekul för den ägaren =)

Jag träffade många trevliga ragdollmänniskor och dagen flöt på snabbt! Glada och nöjda fick vi åka hem strax efter klockan fem.

Kram M

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till en jättefin bedömning och resultat!

    Kram från oss!

    SvaraRadera