torsdag 2 september 2010

Baddags!

På lördag så ska jag och Trollis på utställning i Eskilstuna. Den här gången utan Ann!!! Hur ska det gå??? Jag får sällskap iallefall, det är ju bra ;)

Nu har jag precis badat färdigt Trollis. Jag måste erkänna att det skär i mitt hjärta varje gång jag ska bada en katt som verkligen Inte gillar det =( Ok, Atlas gillade det inte heller men accepterade situationen. Med Trollis är det annat, hon har ju å andra sidan bara badat två ggr med idag.....Hon jamar högt och gör rymnigsförsök efter rymningsförsök. Både hon och jag tycker att det är skönt när det är över *haha*





Föningen efteråt går desto bättre =) Sitter med ostbågsrygg på golvet när jag gör det. Nästa gång ska jag göra som tipset jag fick, att ha henne på strykbrädan. Perfekt arbetshöjd!

Nu har hysteriska jag vägt Astrid varje kväll och hon ökar sakta i vikt vilket ger mig förhoppningar Men inte att förglömma att hon hade gått ner under löpet. Jag lever på hoppet ;)

Kram M

5 kommentarer:

  1. Ja hur ska det gå utan mig? ;-)
    Det kommer gå så bra. Du har ju sällskap i alla fall. Nästa gång i Norrköping åker vi tillsammans igen :-). Tiden går fort, bara en månad dit.
    Håller tummar och tassar för Astrid också.

    SvaraRadera
  2. Lycka till på utställningen!

    Håller med din tipsare om att strykbräda är jättebra när man fönar! :-)

    Tass och kram

    SvaraRadera
  3. hon kan få lite vattenglädje av mig som gillar att vara med i duschen

    SvaraRadera
  4. Ja tack!! Det vill hon gärna ha!!!! =)

    SvaraRadera