fredag 17 september 2010

Skeptisk....

Har vägt Astridgumman och nu väger hon 4,123kg. Jappp, hon har gått upp sen förra veckan men tyvärr, gått ner sen i tisdags då jag vägde henne.....´Har hon inte gått upp någe under veckan som kommer så blir det tyvärr inga kattungar, tråkigt.......

För att muntra upp stämningen så måste jag berätta om idag när jag kom hem från jobbet. Då gick jag en sväng på tomten och reagerade på att det var klungor med svamp lite här och var





Dock inga ätliga sådana som ni ser ;)
Jag tänkte, äsch jag tar en liten sväng i skogen på baksidan. Nåt kanske man hittar.....Jag har INGA svampögon så det var med stor skepsis jag gick och tittade. Döm om min förvåning när jag hittade Höstkatareller!!!!!Ett helt gäng!! Vek upp tröjan och fyllde på, det blev en del =) Tio meter till huset men inte hade jag tid att gå och hämta en korg *haha*
Stolt som en tupp fotade jag min skatt innan jag stekte dom till lunch, mums!



EN annan svamp jag förevigade var en flugsvamp. Jag tycker att dom är så vackra med sina prickar och den här var verkligen perfekt, inte ett maskhål =)



Skogen kryllar inte bara av svamp utan också av fästingar, hua. Hade stövlar och långbyxor som jag tagit av mig men ändå känns det som att det kryper överallt!!

Trevlig helg på Er!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar