måndag 26 maj 2014

Vikt 8 månader

Amiz har precis passerat 8 månader och hon löper! Suck! På tok för tidigt att para henne, hon är för ung i mitt tycke och inga tester har gjorts. Vill para en frisk katt. Så nu håller jag tummarna att hon inte löper igen förns tidigast om två månader efter godkända testresultat.

Apropå hennes löp så har jag aldrig tidigare haft en hona som har löp så tyst, inga sådana där högljudda skrik som man tackar gudarna för att man inte har några grannar  *haha*

Jag tyckte att det var dags att väga Amiz idag men damen ifråga var inte alls på humör att sitta still i skålen. Därför blir det en dålig bild men jag lyckades iallefall få en bild och en vikt  ;)


Vid 8 månaders ålder väger min lilla skrutta 3,342 kg. Ingen super stor katt utan hon blir nog medelstor, kan tänka mig att hon kommer att stanna runt 4 kg när hon är färdigväxt. Tror att Amiz dejt kommer att kompensera hennes svagheter på flera sätt  =)  Längtar!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar