torsdag 8 maj 2014

Jaktsäsongen har börjat

Äntligen tycks Loke tycka när dagarna är ljusare och varmare, precis sånt väder han gillar. Sånt väder som man kan strosa runt på tomten och se efter om nån av husets tvåbeningar är ute eller varför inte smyga runt i skogen eller på åkern och fånga en liten näbbmus.

Jaktsäsongen har börjat och man riktigt ser hur Loke njuter av att vara ute. Apropå jaktsäsong så var det inget trevligt byte han satt vid när jag kom hem från jobbet häromdagen. Han hade tagit en kopparorm / ödla! Den var  död vid tillfället jag såg den men ÄNDÅ! Äckligt!



Självklart klappade jag Loke på huvudet och sa att han var en duktig Pojke  :)

Får jag välja så föredrar jag helt klart små näbbmöss.....ja helst ingetdera....Men bor man på landet så får man räkna med dom små liven!

Må så gott!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar