fredag 9 maj 2014

Lite BRINDLE i masken

Ett par veckor före påskutställningen så tror jag att Amiz blev stungen ovanför ögat. Vid den tiden jagade hon mycket insekter och en dag var hon svullen på ögonlocket. Åkte till veterinär och slemhinnor odyl såg bra ut men jag fick en salva mot svullnaden och ev infektion. Efter en vecka såg allt bra ut igen MEN hon hade fått små vita strån i sin mask vid det drabbade ögat. Det syntes väldigt tydligt med tanke på att Amiz har en mörkbrun maskfärg.

På lördagens utställning sa domaren, Beverly Elian, ingenting om de. Däremot så påpekade Eva Porat det.

Nu är det en månad till nästa utställning och jag tycker inte att det har blivit bättre, tyvärr  =(  Hon ser ut som gamla hundar gör med vita strån i ansiktet. Ni ska få se! Först en före bild för ett par månader sedan.


Och idag

Nu är det tyvärr lite dåligt ljus på den nedre bilden men jag tror ändå ner ser. Det lustiga var att när Porat satt hon var Brindle i ansiktet så trodde jag att hon sa att det brinner i ansiktet  *haha*

Ja, det är bara att hålla tummarna nu att det försvinner till nästa utställning i början på juni. Ska forska lite i om man kan noppa bort dom eller göra nåt annat för att det inte ska synas...

Kram Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar