söndag 23 mars 2014

Utställning Östkatten

Tidigt igår morse var det åter dags för utställning. Samma gäng som alltid, jag, Amiz och Ann med hennes fina Sixten. Målet var Nyköping och Östkattens utställning.

Väl framme och uppackade så bänkade vi oss framför våran domare för dagen, Åsa Hammarlund. Där satt vi hela dagen och lyssnade! Det har nog aldrig hänt förut, att vi har lyssnat även på andra raser. Tror det beror på att det inte fanns så mycket annat att göra  ;)  Ingen skulle shoppa nåt speciellt och sen var det ganska skönt att bara sitta ner och lyssna då iallafall jag var trött efter en natt med dålig sömn.

Amiz fick en jättefin bedömning av Åsa. Det var endast två bruna colorpoints på plats så det blev ingen BIV. Överlag så var det ganska få ragdolls runt 11 stycken skulle jag tro.



Även Sixten fick en jättefin bedömning och vann dessutom BIV! Precis som på alla utställningar så fick Ann högsta betyg för pälsen  =)


GRATTIS!!

När det var dags för nominering så var det fyra kattungar i ringen, Amiz var en av dom. Åsa tog bort två så var det Amiz och en SÅ LÄCKER maine coon flicka kvar. Åsa tittade länge och spänningen var oliiiidlig. Tillslut sa hon att hon ville vänta ett tag och ta nomineringen för dom vuxna katterna först. *Haha* 

Jag var helt säker på att hon skulle välja maine coonen för hon var såååå Snygg och värdig en nominering, fast min Amiz är ju också snygg Hihi.

Det var åter dags för domaren att titta på våra kattungar och man riktigt såg vilken beslutsångest hon hade! Tillslut hade hon bestämt sig och Amiz blev NOMINERAD!! LYCKA!

I panelen var det sedan nervöst, många vackra kattungar på plats. Min fina Amiz fick ingen röst men vad gör väl det, jag är världens lyckligaste ändå!

Återkommer med bedömningssedeln, en taskig kommentar jag fick och förhoppningsvis en fin bild på Amiz med hennes priser.

Kram Maria





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar