tisdag 25 mars 2014

Kattkärringar

Man har ju hört talas om avundsjuka och skitsnack i kattvärlden. När jag tar upp det för min man så säger han att det är för mycket kärringar och det kan nog ligga något i det  ;)  Tror faktiskt att det förekommer i dom flesta "hobbies" där man blir konkurrenter, tyvärr. Hursomhelst så har jag klarat mig ifrån skitsnacket, tror jag  =/  Är lyckligt ovetandes iallafall!

Hursomhelst så var vi ju på utställning i helgen och spänningen var olidlig när domaren skulle nominera sin bästa kattunge. Amiz vann och jag blev ÖVERLYCKLIG! Då när jag tar min katt och priset och ska gå till buren går jag förbi en skogistant som säger till mig; "inget är klart än".



Blev så paff, sa inget utan gick till buren, sen började tankarna mala.
Varför sa hon så, var det nödvändigt?
Ok att det säkert såg ut som att jag hade vunnit högsta vinsten men jag VET också att hon "bara" blev nominerad. Vissa gläds bara åt BIS andra som jag gläds åt Ex1, cert och nominering.

Har pratat med en tjej i skogisvärlden som vet mycket väl vem kärringen ifråga är och hon blev inte förvånad, hon brukar tydligen kläcka ur sig det ena och det andra!

Det visade sig att hennes katt också var nominerad och ni ska bara veta vad jag höll tummen Hårt för att hon INTE skulle vinna och det gjorde hon INTE!  Moahahahaha!

Skadeglädjen är den sanna glädjen.

Nej, nu ska vi glädjas åt varandra trots olika raser. Det är ju hur kul som helst att det finns så många vackra katter!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar