måndag 10 mars 2014

Stockholm kattklubbs utställning 9 mars

Då var det äntligen dags för utställning igen, den här gången i Sollentuna. Nära och bra. Ann och jag installerade våra katter i burarna. I sedvanlig ordning köpte Ann ett häfte och så satte vi oss och fikade och kollade in motståndet för dagen. AMiz var ensam i sin klass och det var endast två bruna colorpoints så det skulle inte tas ut nån BIV. Anns Sixten var också ensam i sin klass men skulle få tävla i BIV.

Av nån konstig anledning så krockar alltid våra bedömningar så också idag  =( Annelie Persson gav Amiz en fantastisk bedömning och sa ord som WOWkatt  =)  Amiz blev EX1 och blev även Nominerad till panelen!

Bedömning på gång

Jag svävade som på moln och blev så klart överlycklig och stolt över min vackra katt  :)



Sixten fick en jättefin bedömning av Hannah Jensen som bla sa att han hade den bästa pälsen av dom tre bicolorerna. Lille Sixten knep BIV;et i tuff konkurrens! SÅ roligt!

Dagen flöt på snabbt, många vackra ragdolls på plats och många trevliga människor. Kändes som att jag mest gick runt och såg nervös ut  *haha*

Dags för panelen! Pälsen kändes bättre än i Örebro men jag fick ändå lite hjälp med slutfinishen. Kategori 2 var sist ut i panelen. Allra sist i kategori 2 var kattungarna, väntan var låååååång.

Tillslut var det dags! Domarna hade åtta kattungar att titta på och jämföra. I panelen fanns bla en vacker maine coon som BIS:ade dagen innan. Tillslut hade domarna bestämt sig och ägarna fick ta över efter assisterna och hålla upp sina katter.

NERVÖS!

Jag står på plats, hör någon prata i högtalaren. Det blir tyst, känner mig iakttagen. Tittar på Amiz uppfödare som visar att jag ska hålla upp Amiz. Hon hade fått domarelevens röst! Den räknas inte men kul ändå. Domarnas röster ropades ut och tre katter hade fått två röster var, en av dom var min Amiz. Högtalarrösten säger att dom två sista rösterna går till en och samma katt, katt nummer 580! 

MIN AMIZ!!!





Minns knappt nåt, hör glädjetjut, gratulationer  =)

Vilken fantastisk dag det var på ALLA sätt! Måste också tillägga att utställningen var bra arrangerad  :) Amiz fick en fullproppad pappkasse med priser, härligt!

Nu laddar vi om för nästa utställning i Nyköping.

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. GRATTIS Maria!!! Sååå välförtjänt, jätteglad för din skull! Nästan så jag fällde en liten tår bara av att läsa detta. :) Massa kramar till er allihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK snälla Erica! Man kan tro att jag hade vunnit på lotto *haha* Det kändes nästan som det, så lycklig! =)
      KRAM MARIA

      Radera
  2. Ja det var verkligen en lyckodag. Stort Grattis <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 GRATTIS själv till Sixtens BIV =)

      Radera