söndag 16 september 2012

Heras dejt

Tanken har hela tiden varit att min fina Hera ska dejta stilige Harlem. Harlem bor drygt 25mil härifrån och jag har nu insett att det inte funkar någe vidare. Har man ett heltidsjobb och familj så kan jag inte sätta mig en tisdag efter jobbet och bila dit han bor. Visst jag kan ta ledigt men det är inte alltid det tajmar så bra och att det skulle vara dags att åka till dejten en helg är minimal, tyvärr.

Därför har jag beslutat mig för att Hera ska få dejta en annan kille. Jag har ultraljudat Hera hjärta och njurar UA men känner att jag även vill göra ett DNA test. Eftersom hennes tidigare linjer är n/n så ska hon vara n/n men hennes tilltänkte kavaljer är HCM / N och då vill jag inte chansa utan ha papper på hennes gentest!

På fredag ska Trollis kastreras så då tar jag med mig Hera så får veterinären göra svabtestet på henne så det blir ordentligt. Svar brukar komma inom en vecka.

Det har blivit ändrade planer angående utställningen i Borlänge så vi hoppar över den med Miss Saigon, nu håller vi istället tummarna för att hon kommer med i Täby  =)

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar