söndag 19 augusti 2012

Svalare = löptider?

Jag har hört av nån vis människa att det inte är så vanligt att katter löper när det är väldigt varmt, 22 grader och uppåt gissar jag. Det verkar faktiskt stämma ganska bra för att här hemma här det varit väldigt lugnt på löpfronten.

Tanken är att jag ska kastrera Trollis nu i höst så att jag bara har Hera som fertil och hon har aldrig löpt, vad jag har märkt.....tills nu! Japp, igår satte det igång med höga skrik och mycket rullande på golvet till kattungarnas förtjusning då dom tror att det är lekdags  =)



Natten har varit lugn men i morse vid sex tiden jamade hon och ville gärna gå ut på balkongen. Ok, tänkte jag det regnar ju så hon lär ju vilja komma in direkt. Halva balkongen är visserligen under tak men hon gillar att vara på den andra delen. Det tog inte många minuter förns hon ropade högt efter nån stilig kavaljer på byn så det var bara att ta in henne igen mot hennes vilja. Vill ju inte väcka grannarna  *fniss*

Nu däremot ligger hon och sover djupt och jag vet inte vad jag ska tro, åka till dejt eller vänta. Åker jag för tidigt kan hon "gå ur" löpet och åker jag för sent så händer samma sak. Det är mycket det där med tajming, inte lätt alla gånger  =/

Jag får helt enkelt avvakta och ser hur damen beter sig när hon vaknar.

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar