lördag 31 december 2011

Året 2011

Det här kattåret har inneburit en del sorg och mycket glädje. Den största sorgen var när vi förlorade våran högst älskade bondkatt, nallebjörnen Gangster. Han somnade in på grannens utemöbler och jag tror han fick den bästa döden, att bara få somna in i en skön sömn.



När vi ändå är inne på det tråkiga, Astrid förlorade flera nyfödda kattungar. Det var fruktansvärt och jag fick se en uppfödares baksida. Tack gode gud så klarade sig två, Mini Cooper och Rolls Royce. Två fina blå mitted honor som senare flyttade till underbara hem!



Nu glädje!

Trollis var inne på Albano och ultraljudade hjärta och njurar Utan Anmärkning, så skönt. Nu var det fritt fram att avla på henne! Hennes kavaljer var en hane från Astrids första kull som tyvärr inte hade fått till det tidigare men jag vill chansa och det GICK!

Den 26 september födde hon fyra välskapta kattungar, en hane och tre honor.



Kattungarna har nu flyttat till nya kärleksfulla hem men Hera stannar och det är så kul!





Astrid kastrerades efter sin kull och det kändes helt rätt. Hon har varit en fantastisk mamma och nu är hon en soffpotatis, Myys!



Loke förlorade sin bästa vän i Gangster, annars tror jag att han har haft ett ganska bra år. Livet rullar på för honom. Han jagar möss och nu när det är kyligare sover han mest. Tyvärr är han lite stel i sina höfter och man ser att han har åldrats. Han tycker kattungar är jobbiga och fräser men han rör dom inte, låter mest =)



Det var allt ifrån mig och mina underbara katter =)

Till Er alla Från Oss Alla!
GOTT NYTT ÅR!!!!

Kram MAria, Loke, Astrid, Trollis och Hera

1 kommentar:

  1. Spännande år har det absolut varit. Stor kram till Gangster i katthimlen. Alltid hemskt när de vandrar vidare. Stor kram till alla som är kvar och har det bra också. Hoppas 2012 blir ett kanonår!

    SvaraRadera