söndag 15 augusti 2010

Utställningen

Idag var det då dags för premiärutställningen för Signe. Som jag har längtat! Vi var på plats vid 7 tiden som vi brukar, skönt att vara där tidigt. Våran domare Yan roca Folch började med rag a03, våran färg så det var bara att vara förberedd =) Det var tufft motstånd med bla S*Wermdö´s avkomma som verkligen var bedårande. Hon vann också av tre honor i klass 12 och vann även Biv:n. Jättekul för Ing-Marie, GRATTIS!!!! Signe blev EX3 med en bra bedömning, jag är nöjd.

Det var en jätterolig utställning med många trevliga ragdollmänniskor =) En rolig sak var att Signes bror var där från Skåne och han var som en kopia av Signe, otroligt lika!!! Vi kommer att träffas på Östkattens utställning i Oktober och då ska det bli kul att se hur dom har utvecklats.

Ann hade med sig sin fina colourpointhane Silver. Han tog nästan storslam med Cert, Biv och NOM!! Jättekul!!

När vi satt och tittade på panelen så säger speakern att dom har haft en omröstning där besökarna fick rösta på sin favorit. Den som vann var en Oriental, om jag inte minns fel. Han fortsatte, nummer två blev katt nummer 104!!!!!!!! Det var Signe!!!! Oj!!! Jag var inte alls beredd! Kastar mig upp, hämtar Signe och visar upp lilla prinsessan för publiken med ett stort leende och hämtar hennes pris, torrfoder, Perfekt!!
Blev fotade så ev kommer det in på CCCs hemsida, en bild med ett stort leende och en liten katt *haha*

Nöjda efter dagen åkte vi hem och blickar framåt mot nästa utställning!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar