torsdag 12 augusti 2010

Den stora badardagen!

Frågade på Facebook vilken dag dom tyckte var bäst att bada Signe inför utställningen på söndag. Fick lite olika svar men det stod mellan tordag eller fredag. Jag hade själv först tänkt bada henne på fredagkväll men nu får vi gäster på fredag så jag har badat henne nu!

Det gick väldigt bra för att vara första gången. Ni kan ju tänka er själva vilken chock för en liten kattunge att bli badad och schampoonerad första gången i sitt liv. Signe sa inte mycket, försökte mest smita, såklart ;) D

Det var inte mycket schampoo som gick åt till den lilla kroppen hihi. Dom säger att sköljningen är viktigast så jag sköljde som en galning tills Signe tröttnade och jamade högt. Rullade in henne i en mjuk handduk så fick hon sitta hos Lowa en stund och tvätta sig =)







Sen var det dags för den hemska fönen......det blev några rymningsförsök under blåsningen men det gick bra. Jag fönade bara halvtorrt för den lilla pälsklingen skakade så. Nu eftertvättar hon sig så får jag kolla resultatet senare ikväll. Hoppas att det duger men det tror jag =)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar