söndag 7 september 2014

MSK utställningen

Förväntningarna var höga på Mellan svenska kattklubbens utställning. Den har känts så välplanerad och man har kunnat följa deras uppdateringar på facebook.

Vi blev inte besvikna! Det var ett glatt mottagande när man kom, domarpresentationer före bedömningarna startade och en utställning som flöt på bra.

Jag upptäckte också att jag är världens sämsta förlorare då jag blev så besviken när Amiz förlorade certet mot en i mitt tycke sämre katt. Jag såg redan från början att domaren Steph Bruin inte gillade Amiz, trist. Sedan granskade hon och hennes domarelev hennes mage länge man fick nästan känslan av att dom letade efter en strimma som mitteds ska ha  =/ Jaja nu glömmer vi det tråkiga och går på de roliga för de var massor.



Ann och jag brukar alltid prata igenom utställningen på vägen hem för att summera dagen. Vi kom fram till att vi nog aldrig har tittat på så få bedömningar, att vi både hade tur i lotterier där Ann vann kattmat, kam och medlemskap i SRC och jag vann delikatesshink, burskynke, handdukar, armband och vattenpistol  =)  Det blev också en hel del "mingel" med trevligt raggisfolk och hålla koll på när våra katter skulle upp.

Anns gamla stilige Trasan blev f.ö bästa veteran! Jättekul!

Micael Edström bedömer bästa veteran

Vi var så nöjda med dagen och den var precis så rolig och välordnad som vi trodde!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar