torsdag 4 september 2014

Hera ska flytta

Min vackra egna avkomma Hera ska flytta.

Det blev tyvärr inte alls som jag hade tänkt mig vad gäller Hera. Jag hade hoppats på att få åka på utställning med henne men det gillade hon inte alls. Sen gjorde jag rekommenderade hälsotester på hjärta och njurar som var utan anmärkning och hoppades på att få många fina avkommor efter henne. Tror att hon hade bidragit en del till ragdollen då hon har en bra typ och en kraftig benstomme. Tyvärr så delade inte jag och Hera mina planer. Det blev inga kullar trots flera försök med olika hanar. Idag är hon kastrerad.



En vän till mig har länge varit sugen på en ragdoll då jag har pratat sönder hennes huvud om mina  *fniss*  Ett tag var tanken att hon skulle ta hand om Anns Oscar men det blev inte så då annat kom emellan. Min vän är uppvuxen med katt men inte haft en egen sen hon flyttade hemifrån.

Nu i sommar har hon fått chansen att vara kattvakt till en perser i två månader och verkligen få känna på vad gäller pälsfällning och kamning, toatömning och allt runtomkring. Efter att katten flyttade hem igen kände hon hur tomt det blev och ville ha en egen katt. Då kom jag att tänka på Hera!

Hera är en försiktig dam som gillar lugn och ro och få äga en person själv utan konkurrens. SÅ vad skulle inte var bättre än att få bo hos min vän som varken har katt, man eller barn  =)

I morgon flyttar Hera och det kommer att kännas konstigt men samtidigt bra! Bra för att hon bor hos en god vän som jag har nästan daglig kontakt med plus att jag VET att hon kommer att skämmas bort som den prinsessa hon är! Jag skulle aldrig omplacera Hera till nån jag inte känner, hon är mig för kär för de.

Jag återkommer när det har gått några dagar och berättar hur det går för dom nya sambosarna  =)

Kram Maria












2 kommentarer:

  1. Åh men vilken bra lösning för både kompisen och Hera! Vet precis hur jobbigt det är att omplacera en katt som står en så nära, men det är ju så mycket lättare när man vet att de hamnar på rätt ställe. :)
    Kram, Erica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Jag ska dit och häls apå idag, ska bli spännande =)
      Kram Maria

      Radera