torsdag 11 september 2014

Framtiden...

Nu är det lugnt ett tag på utställningsfronten för Amiz. Jag har chansat och anmält henne till två utställningar i oktober. Chansat skriver jag för att jag vet ju inte om damen kommer att börja löpa men jag chansar. Om hon börjar att löpa och åker på dejt så blir jag glad för det och blir det utställning så blir jag glad för det. Jag har garderat mig så att jag inte blir besviken  på nåt sätt ;)

För Hera går det bra. Hon är väldigt ovan vid alla ljud som finns när man bor i en lägenhet men det kommer hon snart att vänja sig vid. Hon äter, dricker, kloar och går på lådan och det är ju alla tecken på att det funkar  =)

Vad det gäller framtiden så har jag planer på att köpa en till avelshona till mitt lilla katteri. Jag ska prova och se hur det känns och om jag känner att jag hinner med alla kattungar som kommer att födas. Jag står på kö på en kattunge hos en uppfödare som jag tycker mycket om och som har vackra katter. Jag har inga önskemål om färg eller teckning, bara att honan är bra i typen och korrekt tecknad då jag gärna vill åka på utställning. Och självklart ett bra temperament!

Så vi får se vad vintern / våren kommer med till mitt katteri =)  Spännande och hur ska jag kunna hålla mig och vänta så länge? Kan ju ta hur lång tid som helst MEN jag måste sansa mig och inte ta första bästa.

Det här blir garnaterat en roligt vinter på kattfronten, wweeeeeeeiiiiiii!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar