fredag 8 augusti 2014

Tips för gäsp och tungbilder

Jag är så svag för bilder på katter som gäspar eller slickar sig runt munnen, så gulligt. Att få till sådana bilder är inte så svårt det knepiga är att hinna få till skärpan.

Idag fotade jag Amiz när tanken var att hon skulle slicka sig runt nosen. Jag satt henne i stolen, tog pyttelite grädde på mitt finger som jag duttade på hennes nos och Vips! så kom tungan!





För att få till en gäspbild så brukar jag ta en katt som ligger i soffan, klappa den och gosa. Sedan sätter jag försiktig katten upp och då brukar de börja rycka i morrhåren och sen kommer gäspen  =)



Har jag riktigt tur så börjar katten att sträcka sig och skjuta rygg, hur gulligt som helst.




Lite roligare bilder än "här ligger jag i soffan och ser söt ut".  Hoppas att ni provar för att det kan bli hur roliga bilder som helst och du! glöm inte att ha en lugn bakgrund  ;)

Kram Maria

2 kommentarer: