söndag 17 augusti 2014

Kattungeköparmejl......

Som kattuppfödare av rasen ragdoll har jag haft sex kullar. Det har inneburit en hel del kontakt med gulliga kattungeköpare. Oftast startar den första kontakten med ett mejl och det var just det jag tänkte ta upp för att dom kan verkligen variera.

tidigare kull

Det är nog svårt att veta hur man ska formulera sig när man tar kontakt med den uppfödare som man har fastnat för. Men när man väl har knåpat ihop ett där man berättar lite om sig själv och vad man har att erbjuda så förstår jag att det känns hopplöst när man får ett "Nej, tyvärr" Tillslut kanske man bara tar sitt mejl, kopierar det och skickar till ett gäng på uppfödarlistan hos ragdollklubben. Det är just DET jag vill avråda ifrån.

tidigare kull

Jag har på den senaste tiden fått en del mejl där man skrivit att jag har fina katter för att sedan gå rakt på sak. "Väntar du någon kull eller har kattungar nu?"

Avslöjad!

Om det är en person som verkligen har tittat på min hemsida som uppdateras regelbundet så ser denne att jag varken Har eller Väntar kattungar! Blir man osäker kan man klicka på kattungebloggen där det inte nämns något om några kattungar! 

Jag tog upp detta på facebook med mina uppfödarkollegor och dom höll med mig och brukade inte ens bemöda sig med att svara på mejlen.

När man väl hittar sitt katteri som känns bra med vackra katter så är det värt att lägga ner lite energi på ett trevligt mejl, får man Nej så leta efter ett nytt katteri eller varför inte gå och titta på en kattutställning och få din första kontakt där! På SVERAKs sida finns informationen var och när det hålls utställningar. På en utställning  får man ju också se många vackra katter!

Måste avsluta med att jag också fått många gulliga mejl där man berättar om sig själv och hur katten kommer att få det, sådana där mejl som sätter sig i hjärtat  =)

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar