tisdag 26 november 2013

Det här med namn.....

I stamtavlan heter hon S*Cazmirau´s Cry Me a River och många vill ju ha ett namn som knyter an till stamnamnet men njae så har jag inte gjort tidigare förutom med Atlas som jag fick välja stamnamnet på  ;)

På vägen hem från Mikaela spånade vi på om jag skulle ta ett gladiatornamn då Atlas, Loke och Hera är sådana namn. Mikaela som åkte med en bit läste upp olika namn och jag fastnade för Amazon! Vackert namn på en vacker katt.


Där kunde namnhistorien varit slut men Icke! För när jag kommer hem påminner Lowa, dottern mig om att jag hade lovat henne att hon skulle heta Prinsessan  =/
Min kära man har fått för sig att kalla henne Amadeus!!!

Herregud! Hur ska detta sluta?  Det blir väl "Köttbullen"  eller nåt  Hahah

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Vilken söting! Ser fram emot att träffa henne och dig, hoppas vi får till nån träff.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofia!
      Ja visst är hon =) Jag och Catrin har redan bestämt att ni ska komma nångång i julveckan och gosa, det är ju tradition ;) Vi hörs när det närmar sig!
      Kram!

      Radera
  2. Vad kul!
    Ronja vill också gärna komma med, hon älskar katter!
    De är så SÖTA och GULLIGA.
    Hundarna är bara jobbiga tycker hon...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en klok tjej *fniss* Klart hon får följa med =)

      Radera