onsdag 3 april 2013

Vad händer?

Ja inte mycket. Katteriet står verkligen på sparlåga just nu. Hera är inte dräktig och vill inte löpa. Jag har inga katter att ställa ut Men däremot så följde jag med min goda vän Ann på utställning nu i påskhelgen.

Det var så kul!Kul att få träffa uppfödarkollegor, bara nörda katt en hel dag, underbart  =)  Åh vad jag saknar att få ställa själv.

Jag kan avslöja att jag nu har ställt mig som intressent hos en uppfödare på att få köpa en kattunge. Mina önskemål är då en hona till avel och utställning dvs korrekt tecknad och lovande. Man kan ju aldrig lova att en katt blir en BIS katt  men att den ser lovande ut.

Teckning har ingen betydelse men däremot vill jag ha en blå eller brun dvs inte creme, lila eller sköldpadda som inte tilltalar mig.

Det som känns så bra är att jag inte har bråttom utan det får ta den tid det tar bara det känns rätt i maggropen och det gör det absolut med den här uppfödaren. Saken är den att hon inte ens väntar nån kull nu så det här kan ta tid men tiden går ju fort och då har jag något att se fram emot när mörkret kryper på.

Mer om det när det är aktuellt!

Tack snälla ni som tittar in  *kärlek*

Kram Maria

1 kommentar: