fredag 26 april 2013

Punktlig

Många säger att efter att en hona har varit på dejt och det inte har tagit så brukar honan börjar löpa igen efter tre veckor. Det stämmer inte på Hera. Hera börjar att löpa sju veckor efter dejten. Hon har gjort det dom två tidigare gångerna och så även denna gång.

Det är alltid svårt, tycker jag, att veta vilka dag jag ska åka med honan till hanen. Med Astrid var det väldigt noga att jag åkte rätt dag! Åkte jag en dag för tidigt, gick hon ur löp, en dag för sent gick hon ur löp. Till saken hör att Astrid var en riktig bitch mot sina hanar så det tog minst ett dygn innan hon släppte till.



Heras första dejt åkte jag för tidigt och hon gick ur löp. Dom andra dejterna tajmade jag in bra men det blev ändå inget....jaja...Nu löper damen ifråga för fullt här hemma, natten var HEMSK!

Ikväll åker vi till hennes kavaljer Winner som sägs vara en riktig kavaljer och det är nog precis vad hon behöver  *hihi*

Nu börjas det igen, håll tummarna HÅRT! Vill ju ha "småttisar" här hemma så det blir lite liv i stugan  =)

Kram Maria

2 kommentarer: