tisdag 27 mars 2012

Mars - löpmånad?!

Alla har vi väl hört talas om marskatter?! Honkatter som löper och hankatter som är pilskare än någonsin *hehe*

Jag har ju gått och väntat på att Trollis ska löpa, men icke, jag har visat henne almanackan att nu är det MARS - you know! Men näe. Dag efter dag läser man på facebook om alla uppfödare som har kattter som löper, kul för dom....=/

SÅ Plötsligt hände DET! Mars är inte slut ännu och Trollis börjar att löpa!! Jippi! Lycka =) Duktiga lilla katt. I söndagskväll så satte det igång, jag kontaktade genast Elin som har hanen. Vi var välkomna på tisdag, idag.

Trollis är väldigt tystlåten i sina löp om man jämför med Astrid när hon var igång, det var outhärdligt! Därför blev jag lite osäker om hon körde en endagars grej eller vad det var frågan om? I morse var tvekan över för när Loke kom in så kastade han sig över Trollis som villigt ställde upp och dom försökte att para sig...Det gick väl sådär *hahah* Stackars Loke vill samtidigt som han blir olycklig och bara vill gå ut igen.

Nu har jag lämnat Trollis till sin dejt, på vägen dit så var hon väldigt lugn och tyst i sin transportbur för att vara henne, kanske visste hon vad som var på gång ;)



Dejten Mille, pratade genast med Trollis och tog också tag i hennes nacke strax efter att hon hade gått ur buren!! Men inget hände, Trollis var ju inte redo utan tittade bara frågande på mig. Nu har jag lämnat dom två och har stora förhoppningar på att dom får till det. Det vet jag först om tre veckor, då återkommer jag =)

Håll tummarna!
Kramar MAria

1 kommentar:

  1. Hej! Jag hittade till din blogg via ragdollklubben. Det är så att jag är intresserad av att skaffa två ragdollkatter och som jag har förstått så kanske det blir kattungar om ett tag :)Men jag vet inte riktigt hur processen går till, så det skulle vara roligt om du ville maila mig : alexandra.jaccopucci@hotmail.com. Vänliga hälsningar Alexandra

    SvaraRadera