fredag 2 mars 2012

Baddags!

Ok, idag är det då den stora badardagen för på söndag far vi till Örebro.

Började med att klippa klorna och kamma igenom pälsen. När jag skulle ta fram schampoo och balsam ser jag till min fasa att det är gammalt!!! Ja, alltså ena schampoot såg helt missfärgat ut liksom balsamet som hade skiktat sig =/ TAck-o-lov hade jag ytterligare ett schampoo som såg helt ok ut så det fick duga. Skäms på mig som inte kollar upp sånt innan! JAg skyller på att jag har ställt regelbundet och därav har sådana prylar tagit slut innan bäst före datumet.

Så det fick räcka och duga med endast schampoonering. I nödfall så har jag både balsamspray och silkdroppar om det skulle skita sig.

Duschningen började och otroliga Hera sa inte ett pip, hon försökte inte heller att panikfly utan hon mest hängde i mina händer. Ragdollstyle =) Eftersom hon var så lätthanterlig så sköljde jag läääääääänge.



HAnddukstorkade lite och sen var det dags för föning. Det var INTE uppskattat, Hera gjorde några rymningsförsök men sen lugnade hon sig när hon märkte att det faktiskt var ganska skönt att bli torkad.

Efter det fick Hera lite hjälp av Trollis att tvätta där jag hade missat *fniss* Hera avslutade tvätten i solens värmande strålar





Svårt att avgöra redan nu hur resultatet blev eftersom Hera inte är hundra torr. Återkommer om det i morgon....Håll tummarna nu!

Kramar MAria

1 kommentar:

  1. Duktig Hera :)
    Nu är Silver också badad och fönad :)

    SvaraRadera