fredag 8 januari 2016

Kattungar födda!

Min man har byggt en så bra bolåda till kattmamman Amiz och hennes kommande kull. Vi placerade den i dotterns rum eftersom det var där Amiz sov mest. I onsdags eftermiddag så sprang hon ut och in ur lådan och jamade oroligt. Jag var hela tiden i närheten för att hon skulle känna sig trygg. Sov tom i dotterns säng natten till torsdag om det skulle ske då men natten var lugn och inga kattungar.

På torsdagmorgonen ställde jag en rosa fluffkoja i dotterns säng som jag brukar ha med på utställningar och som Amiz hade sin första kull i. Den är liten och trång med hon verkade gilla det!

Trångt och mysigt


På eftermiddagen när jag kom hem från träningen så låg Amiz i fluffkojan och dottern satt i sängen och läste. Efter duschen står jag och pratar med min man när dottern kommer ut och säger att första kattungen har fötts! LYCKA!!  I kojan  ;)

Två timmar senare hade hon fött fyra små underbara liv och alla verkar må bra och har hittat en varsin tutte.

Kärlekshög


Namntemat på kullen blir Instagramfilter, vilka det blir återkommer jag till senare!

Ha en fin dag!

Kram Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar