torsdag 14 januari 2016

En vecka gamla

Tiden går så fort, mina småttisar blir idag en vecka och dom växer så det knakar.

Nu har jag fått hjälp med könen och det är tre honor och en hane. Alla ser välmående ut. Den här kullen ska få namn efter instagramfilter. Honorna får namnen Sierra, Valencia och Mayfair och hanen ska efter en omröstning på facebook, få namnet Hudson. Apropå facebook så har mitt katteri en grupp där som heter just S*Tillemora´s så välkomna dit där jag skriver lite oftare och lägger ut bilder på kattungarna och dom vuxna i hushållet.

Idag var tanken att jag skulle fota och väga dom små liven. Vägningen gick bra men fotograferingen, pust! Dom skriker ju så högt efter sin mamma så jag har inte hjärta att envisas med att få en bild. En bild lyckades jag få till på Hudson men det var den enda. Ska nog försöka om nån timma igen.


Alla kattungarna blir mitted. Man kan tro när man ser på denna bild att det blir en bicolour men masken kommer att mörkna.

På återseende! Nu ska jag hänga vid bolådan, man kan inte få nog att titta på dom små liven och lyssna på deras spinnande.

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar