måndag 2 mars 2015

Steg för steg

Mina tidigare kullar har det aldrig varit några som helst problem med att flytta över mammakatt och hennes ungar till en större hage från bolådan. Med Amiz är det annorlunda fick jag erfara i helgen. Med facit på handen så borde jag ha förstått det eftersom hon har varit väldigt överbeskyddande med sina ungar.

Jag hade placerat ut kattungehagen, la dit ungarna när Amiz såg och var med, precis som jag gjort med tidigare mammor. Amiz blev orolig och sprang fram och tillbaka mellan gamla bostället och nya. Det var hjärtskärande att se henne så olycklig och jamandes så jag flyttade genast tillbaka dom.

Idag har jag lyft i hela bolådan i hagen med hela familjen i, situationen blir ohållbar och kattungarna är redo för större! Amiz jamade en hel del men lugnadesig och lade sig hos sina små för att dia dom. Lycka!

 
Nu kommer det att bli mer spring runt hagen då den står mer centralt i huset. Det tror jag bara är bra så kattungarna vänjer sig vid liv och rörelse men vi får se vad Amiz tycker om det.......
 
På onsdag ska jag försöka fota tre veckors bilder  =)
 
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar