söndag 18 januari 2015

Vecka 6

Det börjar närma sig fast det ändå känns låååångt kvar.

Innan jag skriver vikten måste jag bara skriva att jag vet att man inte kan räkna ut antalet kattungar på det här viset men jag tycker ändå att det är roligt att väga och gissa  =) Nu stannade vågen hursom på 4,324kg så det blir en viktuppgång på ca 250gram alltså 5 kattungar  ;)  Visst vore det Fantstiskt om det stämde  *haha*

Amiz som kattunge
 
Intresset är stort för Amiz kull vilket är roligt. Framförallt avelskatter. I första hand säljer jag till sällskap, jag har ingen köordning utan säljer till den som det känns bra och rätt. Det är bra att man hör av sig och visar intresse i god tid, det ar jag själv gjort till en hona som nu är tre veckor men precis som den uppfödaren som utvärderas kattungarna innan jag tingar bort dom dvs runt fem veckor eller mer.
 
Nästa söndag är det två veckor kvar och då är det dags att ta fram bolådan.
 
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar