söndag 11 januari 2015

Vecka 5

Halva tiden har gått och det känns så kul och spännande!

Tycker mig ana en liten begynnande mage nu, så roligt. Amiz har verkligen bytt om till vinterpäls så när det närmar sig måste jag klippa bort päls på magen så att ungarna har lätt att hitta till maten. Gör man inte det kan pälsen också vira sig runt spenen och honan får mjölkstockning vilket man såklart inte vill. Det får bli nån vecka innan då jag även ska ta fram bolådan. När den kommer fram kommer det kännas mer på riktigt.

Förra vecka vägde Amiz 3.877 kg och i morse stannade vågen på 4,077. En viktökning på 200gram.

 
En uppfödarvän har en teori om att om man delar viktökningen mellan vecka 5 och 6 på 50 så får man veta antalet kattungar i magen. Jag gjorde det på Astrids kullar och då stämde det! På Trollis kullar stämde det däremot inte. Eftersom jag ändå väger Amiz varje vecka så ska jag testa så får vi se om det funkar =)
 
Ser redan fram emot nästa söndag *haha*
 
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar