onsdag 30 maj 2012

Välkommen operakullen!

Halv tre inatt vaknade jag av att Trollis stod nedanför min säng och jamade högt! Jag tog med mig täcke och kudde och följde efter henne till bolådan. Hon lade sig tillrätta och spann. En halvtimma senare så föddes det första lilla livet. Det är så fantastiskt att se hur snabbt efter att dom har blivit tvättade hittar sin spena och börjar dia. Ytterligare en halvtimma senare kom tvåan och strax därefter föddes trean. Så tre små kattungar har Trollis fått, tre små operor  =) 

Vägutäkningen stämde inte den här gången heller på Trollis, men vad gör det! Är så lycklig för dom tre små som alla diar och ser välmående ut  =) 

I helgen ska jag få hjälp med att se vad det är för kön, så spännande!

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Grattis! Åh, så glada vi blev hemma hos oss också :-D. Nu ser vi fram emot härliga bilder på de tre och Trollis. Plus att vi hoppas att någon kan passa oss. Kram/Familjen Akke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Just nu är det lite svårt att fota dom små liven, dom bara äter och äter =) Så snart dom får små personligheter så tror jag nog nån kan passa eran familj ;)
      Kram Maria

      Radera
  2. Åh så roligt! Hoppas trollis och trollungarna mår bra/ Alexandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lyckan är enorm =) Trollis och hennes små trollungar mår så bra, dom bara äter och äter <3

      Radera