måndag 28 maj 2012

Bolåda nummer 2

SOm jag har berättat tidigare så blev det lite olyckligt sist Trollis fick kattungar för att då var jag inte hemma när dom två första föddes och istället för bolådan så valde hon att föda i klösträdet...mindre bra. Det som var bra att hon stannade kvar i bolådan när jag kom hem och lyfte över henne dit och så födde hon dom andra två där. Nu har jag iallefall tagit in den stora zinkbaljan och bäddat i den, det var i den den lilla kattfamiljen bodde i efter en vecka, så får hon välja själv hur hon vill göra. Jag hoppas bara inte det blir för snurrigt för henne med två lådor...=/
När Trollis ligger på sidan och sover så kan man riktigt se hur det bökas i magen  =)  Nu återstår bara att se när dom små liven behagas att komma ut!  Nästa inlägg blir förhoppningsvis en födselrapport.

kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar