lördag 13 november 2010

Järva kattklubbs utställning

Nu är jag äntligen hemma igen efter en rolig dag på Järva kattklubbs utställning =)

Trollis har nu gått upp i klass elva, 6-10 månader. Framme på utställning packade jag upp mitt nya fina burskynke, kul! När jag sätter in Trollis så spinner hon högt och går och lägger sig i sin fluff-fluff koja =) Köper ett häfte och kollar in vilka raggisar som ska komma. Många trevliga och roliga människor var det som tex Ing-Marie ( S*Wermdö´s ), S*Hjälmvids Karin, S*Hallongläntans, S*Asketts mm

Trollis konkurrens för dagen var Ing-Maries vackra hona som är 1,5 månad äldre. Vacker som en dag <3 Dom har tävlat mot varandra förut och då blev min Älskade Trollis Ex2 och så även idag. Men glad för det är jag för att Ing-Maries katt är en skönhet och har kommit längre i sin utveckling än min snurpa. Men vi kommer snart ikapp *hehe*

Trollis fick en jättefin bedömning och även denna gång fick jag bra på preparering av pälsen!!! Kul!! Domaren Anne-gro tyckte att hon var en lovande kattunge och att hon hade en fantastisk svans *hihi*

Som vanligt har jag svårt att tyda bedömningssedeln men jag ser att hon har skrivit "snäll och söt" och "Vellstelt for show". Åh just det, på pälsen står det" Lovande lett fin kvalitet, ex bicolour, vakker.

SUmmasumarum så är jag jättenöjd med dagen. Det blev många goa skratt, både tråkiga och goda nyheter och framför allt, Min Trollis skötte sig exemplariskt =)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar