måndag 24 november 2014

Utställning Birka 23 nov

Igår var det då Äntligen dags för mig och Amiz att åka på årets sista utställning. Min ständige vapendragare Ann följde med som sällskap denna gång. Hon tycker att Sixten måste växa på sig lite innan han ställs igen.

I vanlig ordning köpte jag katalogen för att kolla eventuell konkurrens och om det skulle bli någon BIV. Det blev båda!

Agneta Wranå hade med sig sin vackra importhona som också tävlade i klass 9 som Amiz, gulp. En mycket vacker hona. Ytterligare en brun colorpointhona var på plats fast i klass 7 så ingen konkurrens om cert men däremot skulle det bli en BIV. Eftersom BIV kräver minst tre katter. Kul!

Domaren för dagen var Åsa Hammarlund. Kul tycker jag då hon själv föder upp ragdolls och är en förebild.

Bedömningarna började och jag var så nervös, Agnetas hona var så vacker så det kändes som att det kunde gå hursomhelst. Amiz var också väldigt jamig vilket inte gjorde mig mindre nervös  *haha*

Agnetas hona var först ut och hon fick en jättefin bedömning. Amiz tur, gulp! Även hon fick en jättefin bedömning. Nervös!

Åsa hade lite att peta i på båda tjejerna. Vad det gällde Amiz önskade hon lite större öron vilket hon gjorde på den andra honan också....Annars var det bara lovord om min fina tjej och hon tog certet! YES!

Hon lyckades även knipa BIV:et från klass 7 honan, jag svävade på moln och var så stolt  =)

Senare var det dags för Åsas nomineringar.

Amiz motståndare var en norsk skogkattfröken. Assistenten höll upp Amiz vilket jag var glad för då jag var så nervig.

AMIZ BLEV NOMINERAD!!

Shit pommes frites, nära till tårar  ;)

Väl i panelen fick en skogis en röst och resten gick till en birmafröken.

Jag är så nöjd med dagen. Att få träffa uppfödarvänner, skoja, prata katt och lyssna på bedömningar. Helt underbart!

Amiz utställningsår började med BIV och NOM och slutar med BIV och NOM. Det har verkligen varit ett fantastiskt utställningsår. Nu blir det en ofrivillig paus tills i värsta fall, maj. Jag hoppas på att damen börjar att löpa och ingen annan har jag att ställa   =(

I morgon ska ni få läsa bedömningssedeln.

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar