måndag 28 juli 2014

På besök hos Ann

Var hos min goa kompis Ann häromdagen. När jag åker dit tar jag alltid med mig kameran för hon har ju så fina katter som jag vill fota. Ann och hennes sambo Peter har fem katter, tre ragdolls och två maine cooner. Ragdollsen heter Trasan, Atlas och Sixten. Givetvis har dom andra namn i stamtavlan  ;)  Maine coonerna heter Josefine och Ozzy, Ozzy ska förövrigt vara med på ett klubbmästerskap i slutet på augusti som jag tänker åka och titta på.

Även om jag är fotosugen så är det inte säkert att katterna är det *haha* Oftast inte  ;) Jag lyckades iallefall föreviga ragdollsen. Först ut är gammelgubben Trasan, 13 år. Brun bicolour.


Sen har vi Silver, 11år som är en blå colourpoint

Sist ut har vi ynglingen Sixten som är lika gammal som min Amiz dvs 10 månader. Brun bicolor.



Fina killar! Nästa gång kanske coonisarna vill vara med  ;)

Kram Maria



2 kommentarer: