onsdag 4 december 2013

Lite ditt och datt

Läkningsprocessen efter Heras kastrering går riktigt bra. Det här är min tredje honkatt som veterinär Matilda kastrerar och ingen av katterna har behövt tratt och det känns så bra. Har hört kompisar vars katter blivit kastrerade och katterna behöver gå med tratt i minst en vecka och både katt och ägare lider. Varför kan man då undra då det uppenbarligen inte behövs, ja mina har då inte behövt och alla har läkt fint utan komplikationer.  Hursomhelst, hon sover fortfarande mycket men äter, dricker och går på lådan så det känns bra.  Nog om det  ;)

Ni vet ju hur jag är med vikter, tycker det är så kul att väga både stora och små katter för att få ett hum om vad dom ligger på. Världens gladaste blev jag när jag fick meddelande ifrån Mikaela om Amazons vikt när hon var nästan 10 veckor sånär som på en dag. Då vägde hon 1286gram, bra vikt  :) Att jämföra med min kattungehane Dionysos som vägde 1348 gram vid samma ålder och då är han en hane som i regel brukar väga mer. Han har idag vuxit till sig till en stor kille  =)

Ha en bra dag!
Kram Maria

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vi på kattsajten har sammanställt en länklista över Sveriges kattbloggare - och du är en av bloggarna vi har lagt till på listan! Du hittar länklistan här: http://www.hemmetsjournal.se/katt/Hem/Lankguide/. Länka gärna tillbaka till oss! Mvh Ingrid, Hemmets journal/kattsajten.

    SvaraRadera