lördag 1 juni 2013

Hoppet, det sista som överger....mig!

ÅÅÅÅÅåh jag vill ha kattungar nu! Jag håller på att längta ihjäl mig snart. Känner mig som tre år som ser att alla andra får och inte jag, avundsjukan väller fram  *haha*

Jag har sökt lite på internet om viktökning under dräktighet på katt för att bli lite klokare eller ge mig hopp...

Hittade en rad på Royal Canins sida som gav mig det där lilla hoppet jag behöver. Så här stod det!

Under de två första tredjedelarna av dräktigheten beror viktökningen på att katthonan lägger på sig fettreserver. Viktökningen i slutet av dräktigheten beror främst på kattungarnas tillväxt.

Varför får jag en hoppkänsla av denna text kan man ju undra. Jo, för att Hera har redan ganska goda fettreserver, hon är så där mjuk och mullig som en ragdoll ska vara. Medans hennes mor Trollis som snabbt ökade i vikt under sin dräktighet, är utav den slankare modellen.

Ja, det är väl som med människor, naturen är klok och hjälper till med fett och vätska där det behövs ;)




I morgon är det invägning, målet är att vågen står på mer än sist. Sen om det handlar om 20gram eller 200gram, det kvittar. Nu är jag bara glad för om det går uppåt  ;)

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar