onsdag 26 februari 2014

Hoppsan Kerstin!

Det hade visst blivit något fel på domarfördelningen som Stockholms kattklubb hade skrivit ut på hemsidan. Nu är den borttagen och den korrekta kommer i helgen. Kan tänka mig att det är mycket att tänka på när man gör en domarfördelning som att se till att t ex raserna sprids ut över domarna annars blir det tokigt.

Tror inte det blir någon förändring för mig och Ann men om så skriver jag det  ;)

Idag har jag min lata dag d v s ingen träning bara måste göra saker efter jobbet som att städa, tvätta och sånt. Satt och kammade Astridgumman och fick då för mig att hon skulle badas idag! Det var välbehövligt, kommer inte ens ihåg när det gjordes sist.....Perfekt tillfälle för mig också att prova nya schampot och tvättsvamp och baljan.

I behov av ett bad...

Sagt och gjort! SÅ mycket lättare att bada en vuxen katt mot en kattunge, lite mer att hålla i *haha*  Astrid gör inte så mycket motstånd utan sitter mest och beklagar sig högljutt. Hon tycker nog att hon kan sköta sin tvättning själv  ;) När hon var genomblöt så avslöjades att hennes runda kropp inte bara är päls.....hmmm.

Även föningen gick bra. Men vilken tid det tog! Trodde aldrig hon skulle bli torr, det sista fick hon självtorka. I morgon ska jag se hur det blev och försöka fota  damen som inte gillar att fotas. Nu gjorde jag ingen showbadning med fem schamponeringar på rad utan endast en så jag förväntar mig inte en päls kall som porslin som domaren hade sagt. Nån skillnad vill jag iallafall märka.

På återseende!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar