torsdag 8 mars 2012

Utställare = konkurrenter?

När jag var på utställningen i söndags så kom jag att tänka på en sak. Det har hänt förut och kommer och hända igen men först nu blev jag irriterad.
Jag tar det från början.

Visst, när jag är på en utställning så är dom katter min katt ska tävla emot en konkurrent. Men! Mest på skoj, eller! Vi tävlar ju om att få en bra bedömning och att ha en finare och bättre preparerad katt än sin motståndare. Det är inte blodigt allvar. Ja inte för mig iallefall..Visst vill jag att min katt ska vinna men självklart gläds jag åt motståndaren. Det är ju också en ragdoll och ragdollen är ju MIN ras.

Det jag ska berätta om gäller INTE mig då flera sa grattis när Hera blev EX1 =) Utan en annan person på plats. Hennes katt tävlade om NOM mot en annan i samma ras. Det börjar med att den kattägaren, en man, står vid den egna buren och pratar högt i telefonen om den andres katt fast hon står bredvid. Dom har burarna bredvid varandra.

Sen när det är nomineringsdags så väljer domaren hennes katt varvid han bara vänder på klacken och går därifrån utan ett ord! Ok, man behöver inte säga Grattis men jag tycker ändå att man kan bjuda på det. Eller ett litet leende eller en nick. Nu var det ju faktiskt nominering och Hans egna ras blev nominerad. Det blir man väl glad för?

Jag kanske är löjlig men så tycker iallefall jag och JAPP jag säger GRATTIS även om jag blir besviken ;)

Kram Maria

1 kommentar:

  1. Håller helt med dig. Förstår faktiskt inte riktigt hur folk beter sig på kattutställningar!

    SvaraRadera