onsdag 7 december 2011

Vaccineringar

Efter julhelgen så ska Elsa, min fodervärdskatt, på dejt! Det ska bli så kul och spännande =) Så därför var vi hos veterinären med henne och hennes kompis S*Tillemora´s Diamant för deras årliga vaccinering.

Först ut var Diamant, hon är en numera en kastrerad dam. När jag lyfte upp henne så trodde veterinären att hon var en hane för att hon var så stor. Jättekul tycker jag. Diamant är efter Astrid som har gett många stora avkommor. Jag passade på att väga henne och hon väger 5,7kg. Inte illa!



Elsa är också en stor fertil hona vars vikt slutade på 4,7 kg =) Kanonvikt!
Här, min favoritbild på henne som kattunge



Så, då kan jag lägga det åt sidan och koncentrera mig på kattungarna igen! Till helgen blir det nog iallefall lite julfotografering ;)

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar