söndag 31 juli 2011

Lokes bästa tid är nu =)

Loke verkligen Älskar att vara ute, det är knappt att man ser honom på dagarna. Han brukar vara ute på nätterna och sen på morgonen efter sitter han utanför dörren och väntar på att få komma in och äta frukost för att sedan, ja, gå ut igen. På vintern är det helt tvärtom, då springer han ut och gör sina behov sen snabbt in igen för att sova.


En riktig musjägare måste ha stora tassar

Häromdagen satt han inte utanför dörren på morgonen som han brukar. Jag tänkte att jag ska inte oroa mig på en gång men det är svårt att låta bli =/ Jag gick och gavlade på dörren en gång i timmen eller så var jag ute och ropade på honom. Tidigare när han har varit borta så har han suttit uppe i ett träd. Inget resultat.

Kvällen kom, ingen Loke, oro. Vaknade tidigt morgonen efter för att halvspringa till dörren och titta efter men ingen Loke......Åt frukost, gick och tittade igen. JA!!! där satt han, jag öppnade dörren och Loke sprang in med svansen rakt upp som han brukar och åt. Allt var som det brukar, Loke var hemma, såg ut som vanligt och betedde sig som vanligt =) Så skönt!!

Jag vet att man inte ska ha utekatter men Loke skulle aldrig må bra att vara inne, han är för rastlös. Jag bor på landet och turligt nog så är han mest i skogen på baksidan. Loke är en lycklig katt och då är jag lycklig!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar