lördag 20 juni 2009

S*Tillemora´s Tiga

Tiga var enda honan ifrån Astrids senaste kull på 6 krabater. Hon är ingen supertypad katt men otroligt SÖT och det har hon fått höra två ggr av Raymond Saetre när han har bedömt henne, kul! Jag har behållt henne på halvfoder hos min vän Nettan och hennes dotter Tessan som har maine coon uppfödningen S*Big Breeze´s.
Jag var där och hälsade på en sväng idag för att ta lite foton på yrvädret. För yrväder är precis vad hon är *Haha* Hon börjar att bli mer och mer lik sin mamma till utseendet =)
Så till fotograferingen......jag är inte så förtjust i att ta kort på katter inomhus. Det blir oftast bättre ljus ute och inte så rörigt i bakgrunden. På med sele och koppel så gick vi ut på den STORA gräsmattan. Den var STOR för lilla tiga, sötisen, som kröp efter gräsmattan. Det såg ut som att det var lågt i tak =)



Hon tittade storögt på allt utom på kameran, såklart, vad kan jag begära ;) Nej, det var lika bra att gå tillbaka igen och låta henne var ute på Nettans innätade uteplats som hon gillar så mycket. Vilken skillnad, inga stora ögon och spatserade omkring som att hon ägde stället. Fick till några bra bilder på busfian!





Nettan har en jätteläcker vit maine coon hona som heter Ophelia som hon försöker att få dräktig. Lättare sagt än gjort.....men vi håller tummarna!!



Där bor även kastrat honan "Breezan". Även hon en skönhet.



Det var allt för idag!!
Kram M

3 kommentarer:

  1. Ljuvliga Tiga! Oj vad hon vuxit...jag såg henne på utställningen i Östervåla.

    Maria: jag har uppdaterat min blogginfo....syns det inte offentligt? eller vad menar du att jag ska uppdatera?
    OCH det ska bli så roligt att ses nästa helg!
    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!
    Har svarat i din blogg!
    Det är min dåliga syn som spökar....sorry..
    Kram M

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Så skönt...vart lite orolig, jag är inte så bra på sånt här data((((vad det nu heter.
    Kram
    Lena

    SvaraRadera