tisdag 4 augusti 2015

Utställning Speedcat 2 aug

I söndags for vi iväg, jag och Amiz till Speedcats utställning i Sollentuna. Målet för dagen var att ta ett certifikat då Amiz hade chansen att bli Champion. Domare för dagen var Malin Sundqvist.

Det var tre bruna colorpoints på plats i olika klasser vilket skulle innebära att det blev en Biv.

Amiz var Malins första katt på bordet för dagen. Hon tyckte om Amiz jättemycket men tyckte att det var synd att hon inte hade mer päls. Det hon önskade bättre var profillinjen och höjden på pannan. Amiz fick sitt cert utan problem och kan numera titulera sig CHAMPION!



Biv;et vanns av en söt kattunge.

När det var dags för Nominering så stod med mellan Amiz och en fullpälsad blå mittedhona. Jag var nervös och helt säker på att den andra honan skulle ta det. Så fel jag hade! Malin sade att hon hade lite att anmärka på båda katterna så pälskvalitén fick avgöra och då vann AMIZ! Glädje!

Vad det gäller prepareringen så har jag min vän Anns man att tacka som badar Amiz så bra!!

I panelen fick hon ingen röst men det hade jag inte förväntat mig heller  =)

I morgon lägger jag ut bedömningssedeln.

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar