måndag 13 april 2015

Vaccinering och rakning

Nu har veterinären lämnat huset. Alla kattungarna är vaccinerade och det gick så bra, inte ett pip.

Även Loke blev vaccinerad. Jag tar det från början.

Loke är skygg mot främlingar så jag hade stängt in honom i ett rum så att veterinären skulle komma åt att söva honom. Sagt och gjort, det gick bra och smärtfritt. När han hade somnat så klippte jag klorna på honom och veterinären rakade bort tovor. Loke HATAR att bli kammad så detta måste göras en gång om året. Han blev så fin min gamla gubbe, han är ju ändå 12 år och i bra kondition, inte tjock utan normalhull och muskulös.

 
Nu är ny tid bokad till måndagen om tre veckor så är kattungarna redo att flytta sen. Jag vet flera som har nedräkning nu  =)
 
Kram Maria
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar