måndag 9 juni 2014

Utställning Nerikes Kattklubb 8 Juni

Tidigt igår morse for vi iväg till Örebro. Vi, dvs jag, Amiz, Ann, Sixten och Nathalie som är Anns systerdotter. Hela resan dit, drygt 2 tim, hade vi skönsång ifrån Amiz som inte är överförtjust i att åka bil.

Resan gick bra och väl framme packade vi upp våra saker och katter. Köpte katalog som vi brukar för att kolla in vilka som skulle komma och ev konkurrens  ;)  När vi hade kollat i katalogen och pratat med lite raggisfolk insåg jag att Amiz var andra katt till domare Glenn Sjöbom. Det var bara att börja kamma!

Har aldrig tidigare fått nån katt bedömd av Glenn så det skulle bli spännande, har dock hört att han skulle vara bra och tydlig. Det visade sig stämma mycket BRA! Han verkligen synade Amiz i sömmarna och berättade precis hur standarden var och hur Amiz "följde" den. Mycket intressant! Han älskade hennes ögon, både färg och form. Det enda han egentligen önskade var en högre panna, lite bättre profilkurva och mer kinder. Men som han sa, hon är ett ungdjur och under utveckling  =)

Amiz var den enda ragdoll han bedömde under dagen så sedan satt vi och lyssnade till Hannah Jensen som hade en del raggisar och så gillar jag att lyssna på henne.

När det var nomineringsdags så hade Amiz en birmatjej som motstånd. Jag var så nervös!

AMIZ BLEV NOMINERAD!!Jag höll på att svimma eller jag fatta noll, bedömning och nominering gick så fort så det tog nog ett tag innan poletten trillade ner. Men jag skyndade mig att messa hennes uppfödare och skriva på Facebook  *haha* Stolt som man är  =)




Anns Sixten fick också en fin bedömning av Hannah Jensen men behöver utvecklas. Han är en riktig tonåring nu med mycket bus i kropp och knopp *hihi* EX1 till fina Sixten  =)

I panelen var det tufft motstånd med en birmahane som vunnit 16 BIS!! Jösses!  Han vann även denna panel MEN min vackra Amiz fick en röst av domare Iréne Eek Magnusson, vilket var roligt  =)

Summasumarum så var det en rolig och bra ordnad utställning där allt flöt på mycket bra! Gillar verkligen Nerikes utställningar. Det är värt att åka låååååååångt  ;)

I morgon får ni läsa bedömningssedeln.

Kramar Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar