tisdag 23 juli 2013

Järva kattklubbs utställning den 21 Juli

I söndags följde jag med Ann och hennes röda fara, maine coon tjejen Josefine som kommer ifrån uppfödningen S*Shantarams.


Det är så roligt att följa med på kattutställning, jag har ju ingen katt att ställa själv heller så då blir det inte att jag åker iväg bara för att titta. Hursomhelst, det var en lugn utställning som flöt på bra. Så många vackra ragdolls och maine cooner så att HA begäret skrek *haha*




Josefine skulle bedömas av Raymond Saetre, en norsk välkänd domare. Han är rolig och lärorik att lyssna på. Han tyckte mycket om Josefine och sa att hon var hans hjärtekatt. Hon fick en kanonfin bedömning men tyvärr knep en annan fin birma nomineringen.

Men vad gör väl det när Josefine knep sitt tredje certifikat i klass 10 och numera kan titulera sig Premier!

Stort Grattis Ann till dig och din fina katt och Tack för en rolig kattdag!

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket Maria från mig, och så klart Josefin<3<3<3. Det är så roligt att du vill följa med på utställning, fast du ej har någon utställningskatt just nu <3<3<3 Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart att jag följer med!! <3 Kram

      Radera