tisdag 5 februari 2013

Väntan....

Igår, måndag så var det tre veckor sedan som hanägaren Agneta såg en lyckad parning. Jag såg efter om det hade blivit några hallontuttar men som vanligt så är jag sååååå osäker. Så jag vågar varken säga Bu eller Bä, tyvärr.

Så även denna gång går jag på viktökning. Det har funkat varje gång. Har inte honan ökat i vikt efter vecka tre så har det inte varit några kattungar i magen. Om jag jämför med Trollis så hade hon ökat ca 200gram mellan vecka tre och fyra och den gången var det fyra småtroll i magen.



Igår vägde jag då Hera och vågen stannade på 4,370 om jag inte minns fel. Nästa vägning blir nästa måndag och då vore det ju väldigt trevligt om hon väger runt 4,5kg. Håll tummarna för Hera nu!

Annars märker jag ingen skillnad på henne....men det gjorde jag inte på Trollis heller så det behöver inte betyda något  =)

Kram Maria

4 kommentarer: